fredag 5 januari 2007

Detta är Lakej


Lakej är en korsning mellan New Forest och Arab. Han är född 1983. Trots sin ålder har han fortfarande mycket kvar att ge. Han är 147,8 cm hög, så han klassas som en maxad D-ponny. Lakej köpte jag ifrån Umeå sommaren 2006. Han är lugn, stabil och pålitlig. Han gör det man ber honom om, fast lite protesterar han ibland om han tycker att det är för jobbigt, eller farligt. Som att gå förbi en skoter med timmerdoning, det är läskigt. Men tillslut så ger han sig. Lakej har hjälpt mig att komma över min rädsla för hästar. Ja vem går och köper sig en häst när man är livrädd för dom? Det gjorde jag, men nu är rädslan borta och det kan jag faktiskt tacka Lakej för. Han är en klippa! Min dröm sedan barnsben har varit att ha en egen häst. Nu har jag två =)

Inga kommentarer: