onsdag 7 november 2007

Glada hästar

Jag sitter i lugn och ro vid datorn nu på morgonen för att leta efter ett bra täcke till Lakej. Så rätt vad det är så låter det som att det dundrar utanför på gården. Jag reser mig och tittar ut. Det är Molly och Lakej som springer runt i hagen. Dom hoppar och skuttar som värsta rodeohästarna. Molly-hästen ser så rolig ut då hon galopperar fram, benen går som små trummpinnar. Det är roligt då hästarna är glada och spralliga, det visr ju att dom trivs bra här.

Idag är det KALLT ute. -16 grader var det imorse då vi steg upp. Jag och barnen är själva idag och imorgon. Anders är i Hemavan och jobbar. Albin frågade imorse om pappa hade flyttat från oss!! Det hoppas jag då inte... Undra vart han fått det ifrån?

Igår var Hanna här och hjälpte mig klippa Lakej. Hjälpte är kanske fel ord att använda, hon klippte honom. Jag provade en lite ruta på sidan. Var inte så svårt som jag trodde, men det är säkert mycket värre att klippa i alla veck... man vill ju inte klippa i skinnet! Han blev fin, Hanna är duktig på att klippa. Nu måste jag bara få tag i ett bra stalltäcke åt honom. HAr ett gammalt, men det är utan hals. Finns ett på Hööks, men halsarna i cob är slut, finns bara ponny och det blir nog lite väl litet skulle jag tro.

Nu är det dax för mig att äta lite frukost.

Inga kommentarer: