söndag 17 februari 2008

Fullspäckat

Fredagen avslutades med en härlig fest hos tant Karin. Oj vad roligt vi hade och så mycket god mat vi åt. Karin bjöd på en fiskpaj, som var underbart god. Jag gillar inte fisk, men denna... mums! Jag höll mig nykter, hur skulle jag annars komma hem? men det var det inte alla som gjorde ;O) så trevligt att vi träffades under sånna här trevliga förhållanden, surrade om allt och inget. Hörde jag en skål!!

Lördagen startade jag med en ridtur på min häst. Fattar inte vad det är med hästarna nu, Lakejen är galen! Han ser monste överallt, tvärnitar och håller på att dänga av mig i asfalten! Jag var inte nöjd på honom när jag kom hem. på fredag kommmer Lina hit och tuktar honom, hoppas att han sköter sig bättre då... Sedan bar det iväg på årsmöte på LURF. Gick ganska så smärtfritt, gillar inte stora möten, med massa folk!

Sen for vi till LSE och hälsade på farmor. Hon blev överlycklig över att se oss, framför allt barnen. Hon mådde mycket bättre, jag såg stora framsteg från förra gången. Hon repar sig, sakta men säkert.

Mamma ringde, med sorgliga nyheter. En vän sedan barnsben har lämnat oss. Han var endast 25 år. Fy f-n vad orättvist livet är. Nej, jag vet att ingen har sagt att det ska vara rättvist, eller enkelt, men jag blir så besviken på livet ibland. Jag minns honom som en vild liten rödtopp. Skrev ett brev till hans föräldrar idag, men vad ska man skriva... Känns så tafatt allting. Ja ja, nu vet dom i alla fall att jag tänkre på dom som är kvar och på G som är en ängel nu.

Idag, söndag. Storstädning av huset. Kul när det är klart! Vi var på Ica och handlade upp halva affären. I morse blev det kokta ägg, rostade mackor med ost och äppeljuice, för det var allt som kylskåpet hade att erbjuda. Nu är det välfyllt igen =)Vi brukar alltid se till att allt finns hemma, men det har varit lite mycket nu senaste tiden.

Tack och hej!

Inga kommentarer: