måndag 24 mars 2008

Back in town

Jaha så var man tillbaks i Storuman med snö och många minusgrader. Mammma och Pappa är hos oss. Vi har firat påsk ute i det vackra vädet. det har verkligen varit knonväder. Lite väl kallt på nätterna bara, i natt var det -30,3 grader. På dagarna så lyser solen och värmer upp. Igår eftermiddag var vi på andra sidan uman och grillade. Solen stekte på ordentligt, tror faktiskt att jag fått nåågra nya fräknar ;O) Vi fick sällskap av Robert och Morgan när vi fikade. Barnen åkte på sina madrasser ner för iskanten, kul!

Idag blir det nog samma sak. Vi ger oss ut på eftermiddagen, när det har blivit lite varmare.

Mamma och jag har gett oss på att tapetsera Viktors rum. Jag köpte tapeter nere i Varberg. 39:- rullen är rätt ok :O) Vita med ljusblåa ränder och några små nallar lite här och var. Som sagt så var det mamma och jag som skulle tapetsera, så vi gick upp igår och skulle börja göra underarbetet. Pappa följde med, han skulle bara kolla... Det slutade med att pappa och Anders rev tapeter och spacklade... Anders tyckte att det var onödigt att tapetsera, så då sa jag att jag gör det själv. Men jag känner honom... det räcker att jag börjar, så kommer han igång. Mamma och jag hade redan räknat ut att det skulle sluta såhär ;O) Kvinlig list!!! Återkommer med bilder då resultatet är klart.

Inga kommentarer: