onsdag 5 mars 2008

HT-kurs

Idag har vi haft kurs nere på stallet, hela dagen. HT kom upp ifrån skåne för att kursa med oss :O) Vi har gått igenom öppna, skänkelvikning, fram och bakdelsvändning. Lakejen var en stjärna på bakdelsvändningar och skänkelvikningar. Det bor ju en riktig dressyrhäst i honom, fast han kan vara svår att locka fram ibland... Vi kämpade på riktigt bra både jag och Lakejen, trots lite taskiga förutsättningar i form av min mage ;O) Jag fick faktiskt på mig mina ridbyxor, men med ett lång gummiband i midjan :O)

Vi har ätit massor av god mat, skinksallad till lunch och thaimat till middag. Där emellan bjöd Petra på nybakta bullar, mums! Molly har varit med hela dagen. Hon har varit så duktig, inte ett gnäll! Hon har lekt och spexat med tjejerna :O) imorgon ska vi fortsätta, start 08.00 med frukost på stallet!

Inga kommentarer: