söndag 20 april 2008

Helgen

Igår, lördag, så var vi hemma och pysslade på på dagen. Väggen nere i tvättstugan/badrummet fick lite ny färg. Tvätten blev tvättad, och lite annat smått och gott blev gjort. På eftrmiddagen åket vi till Bjuhrs i Gunnarn och blev bjudna på middag. Gott =) sedan var vi där och umgicks tills kvällen. Skönt att komma hemifrån lite och träffa vänner.

Idag, söndag hade jag betämmt mig för att ta Lakejen till Stensele och rida. Jag gick ut och gav hästarna sitt morgon foder och skulle mocka ur Molly-hästens box, för hon skulle vara hemma. När jag ledde ut henne ur boxen, så kunde hon knappt gå! Igår var en hovslagare här och verkade henne. (Min ordinarie hovis är sjukskriven, tyvärr, så jag har en tillfällig just nu...) Han verkade ner henne på tok förmycket, så hon är väldigt öm i hovarna. stackars Molly. Det har aldrig hänt förr! Usch vad jag lider med henne. När hon får stå i boxen, med mycket spån så går det bra, men ute på stengolvet vill hon inte gå.

Lakejen och jag åkte ner till stallet för att rida. Vi red ut med två andra, "lilla rundan". Sedan en sväng i ridhuset. lakejen gick perfekt idag. ingen tendens till att vilja stegra sig eller sticka. Verkligen skönt och otroligt roligt att det gick så bra. Jag behövde verkligen detta för min själ. Tänk att en människa kan må så bra av att rida.

Nu är vi hemma igen. Jag tänkte att Molly skulle få stå inne idag på den mjuka spånet för att vila fötterna. Så Lakej fick gå ut i hagen och hon var kvar inne. Dom stod bara och gnäggade efter varann och var oroliga. Ingen av dem ville äta. Så tillslut släppte jag ändå ut Molly i hagen. Solen har töat upp snön, så den är mjuk att stå på. Jag får väl se under dagen hur det går. Hoppas hon är bättre imorgon.

Inga kommentarer: