söndag 13 april 2008

V.15

En kort sammanfattning av veckan. Det har varit smått kaotiskt faktiskt. Hantverkarna har kommit vid 07.30 varje dag och farit vid 16. Jag som är van och lite beroende av att det är lugnt på dagarna. trots det har det gått förvånansvärt bra. Jag vet ju att jag kommmer att vara så glad över badrummet när det är klart. Det har ju varit endel strul ocks. Vattnet som frös och taket i källaren. När han skulle börja spika upp takskivorna, så upptäckte han att det inte fanns nått att spika i, bara gipsskiva. Så det fördröjde det hela en hel dag. Men men, sånt får man nog räkna med när man har ett gammalt hus. En av hantverkarna jämförde vårt hus med filmen "Drömkåken". Hoppas att det inte blir riktigt lika illa, då bryter jag ihop!!

På tal om bryta ihop. Jag gråter ju och ororar mig för allt. Brukar vara så när jag är gravid. (För nu när jag väntar vårt 4:e barn så får jag också vara med i "brukar-klubben" ) Än fast jag vet vad det beror på så är det jobbigt. Idag satt jag i sofffan och grät för nått, minns inte ens vad... Så kom lille V. Han undrade om jag var ledsen. Jo, savarade jag, mamma är lite ledsen. Jaha är du rädd för pumpen? frågade då lille gossen. Han är rädd för vattenpumpen nere i källaren. Så gulligt av honom. Men nej, det var inte pumpen som jag grät över. Ja se dessa barn, så goá. Det är nog därför som vi har så många ;O)

Veckan avslutades med att Mollan blev sjuk. Hon hade hög feber och var riktigt risig. I lördagskväll så var hon bara sämre och sämre, tillslut så gick det kanpppt att få kontakt med henne. då ttog pappa A med sig henne på sjukan. Proverna var blanka, så de trodde på influensan. Idag, söndag så är hon bättre. Febern är kvar, men hon har varit på benen och ätit lite mat. Jag hoppas att hon är ännu bättre imrogon. det tar så mycket på hennes krafter när hon blir sjuk.

Så nu ser vi fram emot en ny vecka med nya utmaningar ;O)

Inga kommentarer: