lördag 3 maj 2008

Lördag 3 maj!

Idag är sommaren här. Vi har verkligen haft sommarvärme ute. Barnen har varit ute från morgonen, och är fortfarande ute. Anders och jag har fixat i hallen! Jodå, han kom igång så fort jag började bryta lös lister. Nu sitter all panelen på plats, så nu ska vi spackla och göra underarbetet inför tapetseringen. Det där tråkiga, som måste göras noggrant, annars blir slutresultatet inte så fint!

Vi pausade mitt på dagen, med lunch ute på altanen. Grillade hamburgare, mums! Självklart så tog vi en tur till Storuman för att köpa lördagsgodis också. Det måste man ha på lördagar ;o)

Nu i eftermiddag har jag varit ute på en ridtur på min fina häst. Han gick jättebra idag. Jag kunde till och med skritta hemåt på långa tyglar. Det har inte tillhört vanligheterna den senaste tiden. Här om dagen läste jag om ridning under graviditet. Där stod det faktiskt att man kan rida hur länge man vill, så länge man inte får ont. Man ska undvika hoppa höga hinder och rusa runt som en tok, men det säger väl sig självt?! Så nu tänker jag rida, precis så mycket som jag känner för, så det så!

Näha, kära läsare, nu ska jag gå ner och äta gomiddag. Grillad kött, potatisgratäng och tzatziki. Åh vad gott det ska bli!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej igen!
Nej vi känner inte varann men jag vet vem din gubbe är. Jag kommer från Kaskeluokt och A och jag åkte skolbuss ihop!
//A-E