onsdag 4 juni 2008

Varmt

Nu är det riktigt varmt! Och med en stor mage i vädret, så höjs temperaturen ytterligare. Helst skulle jag vilja ligga i ett svalt bad, i skuggan hela dagarna. Men jag ska inte klaga, solen gör gott. fast lite regn skulle inte skada, så gräset växer...

Igår var M här och red lille Lakejen. Hon har blivit kär i att rida barbacka =) Det gick som hejsan igår. Molly-hästen, jag och Molly var också med. Vi tog en tur ut till grann-Maria, som inte var hemma =/ Väl hemma igen gick vi ner i vattnen ev sväng. Det svalkade skönt!

Idag håller vi på med det fö****ade j**la golvet i hallen! Om man köper ett golv, så förväntar man sig att det ska följa med bruksanvisning på hur man lägger det. (Vi har köpt ett nytt sorts golv, klick-golv med inbyggd golvvärme) Ska vara jätte enkelt att lägga. Jo tjena! Men en kort instruktionsfilm, på ca 1 min och en anvisnning som jag hittat på nätet (på engelska som gäller en äldre modell av golvet) så tror jag att poletten har trillat ner. Hela dagen har det tagit! För när man läser anvisningen, så stämmer det inte alls med hur vårt golv ska läggas. Jo till viss del, men några kablar har dom tagit bort och byggt in i golvet. Hur lätt är det att veta då? Då får man kolla på filmen, där stämmer det, fast allt visas inte där... Ja vilket kaos. Efter middagen ska vi ge oss i kast med h*****et igen. Det SKA bli klart ikväll!

Inte blir det bättre av att vi har en JÄTTE brems inne i huset! Jag ruskigt rädd för sånna. Anders är i Storuman och knäcker till ryggen och hämtar barnen. När han kommer hem får han gå på brems-jakt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Inte roligt med bremsar, inte roligt med några flygare innomhus! Massa kramar och akta dig för flygare;o)