söndag 20 juli 2008

Molly+ flygplan =Varberg

Ja nu har min lilla Molly tagit flyget till mormor och morfar. I fredags morse åkte vi ner till Umeå. Flyget gick kl 18.30, så vi hade planerat att hinna med lite shopping innan. Men som alltid, när man planerat nått så går planerna i kras. Barnen var näst intill oregerliga. Att Molly var lite speedad, det hade vi räknat med. Hon var nervös och spänd inför resan. Men pojkarna vad mer vilda än tama. dom sprang bort, kutade runt som nå tokar och sprang på folk, sa alla fula ord dom kunde 8även sånna som jag inte visste att dom kunda...) Ja kort sagt så var det kaos! Men vi genomled dagen och tog oss ut till flyget i god tid. Där ville dom ha fika. Ok tänkte vi, vi fikar. 2 läsk, två små ostfrallor, en lite större skinkfralla och en prinsesstidning till Molly, gissa vad det kostade? 192 SEK!!!!! Jag höll på att tappa hakan. Aldrig mer fika på flyget!

Det blev dax att gå till gaten. Anders tog pojkarna och gick ut i bilen, efter att ha sagt hejdå till Molly. Så var det ju mamman som INTE skulle gråta. Jo tjena! Jag storgrinade hela tiden. Tillslut sa jag åt Molly att han skulle inte bry sig om att jag grät, att jag gråter så lätt när jag har en bebis i magen. Hur jag än försökte låta bli, så gick det inte. Mollan verkade inte bry sig speciellt mycket. Hon var mest förväntansfull. Tillslut blev det dax att kramas och säga hejdå och hon spatserade iväg med kavata steg med flygvärdinnan.

kl 21.00 ringde Molly från morfars telefon. Hon var framme, välbehållen. Resan hade gått jättebra och Molly tyckte att det varit väldigt spännande. Puh, nu kunde man äntligen andas ut. Om en vecka kommer hon hem igen, men då åker hon bil tillsammans med mormor och morfar.

Inga kommentarer: