fredag 4 juli 2008

Pest!

Inte ens en vecka har gått på familjens semester och jag är redan helt slut körd. Inte en sekund får man ensam. Alltid är det någon som pockar på ens uppmärksamhet. min kära M är helt uppåt väggarna. Hon bara gnäller och skriker om ALLT! Hittar vi på nått roligt, så är det inte heller bra, för det blir kanske inte precis som hon har tänkt sig. Hon vill bossa med alla och bestämma, då är hon nöjd, en liten stund i alla fall! Detta kommer att bli en lång sommar, för hela familjen!

Jag är döless på att inte få göra nått. Hur lätt är det att lilla i planläge och vila, när barnen springer runt och vill ha hjälp, eler så hitttar dom på hyss så man måste jaga dem. Anders är så lämpligt ute i stallet och lagar våran trasiga gräsklippare. Han varken hör eller ser nått! Grrr...

Ja jag är gnällig, ja jag avskyr värme, och ja jag blir snart tokig! Jag vill ta min häst och fara ut på en riktigt härlig skogstur, men inte går ju det! Usch vad jag tycker det är tugnt just nu. Ikväll ska A fara iväg och greja med K.L´s MC, så jag blir ensam, igen. Och är det nått jag hatar, så är det att sitta helt själv på kvällen. Ja jag vet att jag kanske talar emot mig själv nu. Man blir lite knäpp i huvudet när man är gravid (i alla fall jag...) Men nu är det inte så långt kvar, snart har vi vår bebis hos oss.

Inga kommentarer: