lördag 13 september 2008

Home again

Ja nu är mina fina hästar hemma igen. Enligt hovslagaren så kan den skadade ridskolehästen börja gå på lektioner igen på måndag, då behövs inte Lakejen längre. Känns bra att ha dom hemma igen. När vi släppte ut dem i hagen här hemma så var det som att släppa dem på grönbete, igen. Dom sprang runt och hoppade och skuttade hur länge som helst. Värsta racet runt hela stora hagen=) Sånt är så roligt å stå å titta på.

Nu när Lakejen liks har börjat å bli igångsatt så ska jag försöka fortsätta med det. Kanske jag tar mig en tur snart. Jag är sååå sugen på att rida igen.

Jo förresten, idag är lille bebis-Pontus 1 månad. Tänk att det är en hel månad sedan han föddes. Ibland känns det fortfarande lite ofattbart att jag har en bebis. En lite go, mysig bebis som jag kan gosa med, hur mycket jag vill. Han älskar att få vara i famnen och ligga precis intill. Värme och närhet är det bästa som finns (förutom maten kanske) i en bebis liv! Och det är många som slåss om att få ge honom närhet och värme. Alla syskonen vill hålla och mysa. Dom är verkligen jättesnäll med honom. Dom brukar sitta med honom i famnen och se på TV på kvällen. Så mysigt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

hehe,, jo de har jag allt sett,, men de va ju efter;) Ha en fin kväll,, Kram Kram....

Anonym sa...

ingen aning men de borde väl vara snart tycker jag, brukar ju komma en lapp,, hehe...vore kul om vi hade våran egen oxå;)