måndag 8 september 2008

Hästlös...

...det är jag nu för tillfället. Lakej och Molly arbetar just nu som ridskolehästar. Anledningen till detta är att en av ridskolans hästar är sjuk och kan inte ingå i verksamheten. Jag blev tillfrågad om dom fick låna Lakejen. Det fick dom, om dom även tog Molly-hästen, för hon kan inte vara hemma själv i flera veckor. Så igår körde vi ner båda två till LURF. det känns lite tomt här hemma nu, inga hästar som betar utanför fönstret. Jag har varit och hälsat på dem idag. I kväll ska Molly fara ner och rida på Molly.

Igår debuterade Molly-hästen som ridlekis-ponny! Hon skötte sig kanonbra. Hon är ju så go och gillar verkligen barn. Idag var hon med på häst-skolan och tog hand om klass 3 ifrån Parkskolan. Jag hoppas att hon skötte sig fint då med.

Vi får väl se hur länge dom ska vara på stallet. Inte allt för länge hoppas jag ;o) Det är ändå bra att den gamle mannen får röra lite på sig, nu när jag inte kan rida. Fast nu är det nog inte så länge kvar tills jag kan sitta upp i sadeln igen. Lugna skrittturer ska jag väl snart fixa!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag fick tyvärr avstå eftersom jag blev tvungen åka till gyn i lsse - äggtockarna krånglar. Hur är det med dig? :-)

Anonym sa...

Jo Mollyhästen var ju kanonmysig, det var förälskelse vid första ögonkastet för lilla K ! Jättegosig häst !

Anonym sa...

VAAAA?? Hallå, jag trodde du skulle hålla mig uppdaterad på hästfronten där hemma?? Vem är oridbar? KRAM