måndag 1 september 2008

Jakten

Jaha då var årets älgjakt i full gång. Mannen, min pappa och min storebror gav sig ut i skogen tidigt i morse. Mamma och jag har ansvaret över alla barnen. Det två stora är i skolan och de två små är hemma med oss och myser idag. Lille V sitter i soffan och tittar på SvampBob (inte min favvo.)

Jägarna kunde inte få bättre väder, strålande sol och lite kallt. I natt har det varit -5 grader här. Jag tycker att det är ganska så skönt när kylan kommer. Fast när det är -30 så är det inte skönt. Men som det är nu, då är det perfekt. Jaja vi får se vad det blir för utdelning på jakten idag. Strorebror tycker att det är hans tur att skjuta en "Storoxe" nu. Både mannen och pappa har skjutit varsinn 12-taggare... Så jag håller med brodern, det är hans tur! Vi håller tummar och tår för honom =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas de kom till "skott" idag:) Jag kämpar med kassaapparaten jag, så välkommen in en annan dag får vi se om jag kan expediera dig;)
Ha de underbart me mammsen,,,Kram Kram.....