söndag 12 oktober 2008

Söndag

Lille V är sjuk =( Hög feber och ont i halsen. Hoppas att det inte håller i sig så länge. Igår hyrde jag en film åt honom, Bee Movie. Superkul film! Alla barnen (även bäbisen) gillade den.

Vad har jag då gjort idag. Jo spenderat halva dagen i tvättstugan... Tvätten svämmade över nästan. Ändå så tvättade jag bort för tre dar sedan. Det blir en hel del tvätt med fyra barn och en gubbe i huset. Speciellt när dom är ute och gräver och grejar hela dagarna. För grävt det har dom minsann gjort. I slutet av veckan så kom jag på att vi har pratat om att det vore så bra att ha rinnande vatten i stallet. Men det har liksom inte blivit av att det blivit nått mer än bara just en tanke. Tills nu =) Anders var helt inne på min idé att fixa vatten. Snart fryser marken(hopppas vi) så skulle det bli i år så fick han rappa på. Sagt och gjort så började han gräva, för hand. Det är iof inte så långt, kanske fyra meter. På två dagar var det klart. nu har vi rinnande vatten i stallet. Tjoho!!! För att förstå hur stort detta är för mig så tänk att jag bar mellan 60 och 80 liter vatten PER DAG under hela förra vintern. det är mycket och tungt! Nu är det slut med det =))

Och förresten Tack Lovisa för hjälpen. Jag tror att jag fått till det ;o)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Äh, det var så lite... Jag skulle ha kommit förbi & hämtat mössorna någon dag å på tal om dem så var det ingen snutte utan det var en barnscarf som jag saknade, men den kan lika gärna vara någon annanstans.

Anonym sa...

funkar det?

Anonym sa...

testar :)