torsdag 4 december 2008

Dagarna går...

Vart tar all tid vägen? Har varit mycket att göra senaste dagarna. I helgen hade vi fullt upp med kalas. Roligt, alla barnen verkade ha kul. Det gick fakktiskt bättre än vad jag trodde att det skulle göra. På söndagen var det julskyltning. Molly sjöng på Fillan, hon var så duktig (det var alla flickorna som sjöng)

Sedan har vi försökt få upp lite ljusstakar och julmys, men det går segt. Jag tycker att det är mysigt och fint, men jobbigt att göra. Därför går det sakta..

Lille V är sjuk. Han har scharlakansfeber.. Först så ville doktorn att han skulle försöka läka ut det själv, men det gick inte. Han fick penicillin i tisdags. Nu är han piggare och kan nog fara på dagis en stund på fredag. Han klättrar lite på väggarna nu.

I går var jag med Lakejen på stallet och red. Jag ska rida lektion för Henryk på söndag, så det är bäst å träna lite. Min gamle man gick riktigt fint =) Vi tog en sväng upp i samhället för att miljöträna inför Luciatåget. Han brydde sig inte nämnvärt om nått! Jag blev såå nöjd över att jag kunde ha mina ridbyxor igen ;O)

Vi var på utvecklingssamtal nu i veckan. Molly sköter sig mycket bra i skolan. Det är så roligt att höra! Hon skulle bara försöka att inte sitta å prata så mycket med sina två vänner i skolan på lektionerna, nämner inga namn, men vännen som jag bytte tid med får säkert höra samma sak ;o) Jag minns mina kvartsamtal när jag var lten. "Jo Åsa jobbar bra, men borde prata mycket mindre, hon är liksom aldrig tyst... " Undra vart ifrån Molly har ärvt sitt välsmorda munläder?

Julen närmar sig med stormsteg. Alltid samma stress, hur ska jag hinna? Måste börja rannsaka mig själv och fundera på vad som egentligen är viktigast. Är det att ha superfint hemma, med pynt och grejer, eller är det att ta sig tid för familjen? Leka med barnen, baka tillsammans, pynta och fejja ihop, det är viktigast för mig. Men ändå vill jag ha det fint.. Tiden räcker inte till för allt. För mitt i alltihop så vill Pontus ha mat, och det är det bara jag som kan stå till tjänst med =)

Ja ja, får se vad som hinns med idag. Molly ska rida ikväll, innan dess ska vi hämta spån, kanske göra en dörrkrans, fixa middag, göra stallet klart....

Ha en trevlig dag mina vänner =)

Inga kommentarer: