torsdag 25 december 2008

Oj oj oj

Vart tar alla dagarna vägen? Det var länge sedan jag uppdaterade. Mycket har hänt, här kommer ett axplock

* min fina vän har kommit hem ifrån studieorten =)

* Julbord på Hotell Toppen. Gissa om man blev mätt??

* Pyntat och fejat klart hemma.

* Söndagkväll fick vi besök. Barnen hade ingen aning om att morfar och mormor och morbror Jacob skulle komma hit och fira jul med oss. Så när den silvergråa Saaben svängde in på gården på kvällen blev dom överlyckliga. Mitt hjärta blev också varmt, för det är första julen, sedan jag flyttade hit för 13 år sedan som dom kommer hit =))

* Vi har myst och lekt med barnen. Spelat spel, kört skoter och gjort små utflykter.

* Shoppat de sista julklapparna.

* Klätt granen

* Haft en härlig julafton, med fika i bagarstugan, dans runt granen och höjdpunkten TOMTEN!! Massor av god mat och trevligt sällskap.

* Hunnit bli rejäli förkylda. Nästan allihopa...

Ja det är lite av det som hänt senaste dagarna. Imorgon ska Pontus döpas. Vi ska ha dop här hemma. Det ska bli sååå mysigt. Idag har jag lagat mat och bakat tårta tills imorgon. Mamma har fixat dopklänningen, den är så fin. Lille Pontus kommer att bli så söt i den. Han kommer att få en superfin Gudmor, nämligen bästa Lina =) Jag är så glad att han tackade ja och ville vara Gudmor åt vår bebis.

Dax att krypa i säng nu, imorgon blir det mycket att stå i.

Inga kommentarer: