tisdag 12 maj 2009

Det är så mycket nu som händer på en gång, så jag vet inte vart jag ska börja. Lille Pontus har öroninflammation, igen. Stackarn.. imorse brast trummhinnnan, så smärtan är nästan borta nu. Det är jobbigt för honom ändå, för han hör inget istället. Ett öronbarn till, det var inte så överraskande.

Min käraste mormor är sjuk. Jättesjuk. Å jag har inte träffat henne på över ett år. Känns så jobbigt att jag inte varit hemma och visat min Pontus, hon har aldrig fått se honom.. Min mormor har alltid ställt upp och funnits där när jag behövt henne. Jag cyklade ofta dit när jag bodde i Varberg. Vi satt ute på altanen och matade fåglarna (till "Kalmars" förtret) Jag hoppas, ber och tror att hon ska klara även detta. Kära mormor.

Ibland är det så att man låter saker ta förmycket energi och tid av en. Nu ska jag ändra på det. Göra saker som får mig att må lite bättre. Försöka att inte tänka så mycket på allt. Lättare sagt än gjort, jag vet, men försöka måste jag. varför bor alla mina bästa vänner så långt bort? Jag behöver dom nu..

Nä dax att ta itu med denna dagen.

1 kommentar: