söndag 2 augusti 2009

Hemma igen

Tillbaks i Storuman igen. Huvudet är inte vad det borde vara.. riktig rejäl huvudvärk! Hoppas det ger sig snart. Vi har bara varit hemma och grejat, tvättat upp kläder från resan, städat in alla nya saker som vi shoppat. Sånt är så kul, att packa upp allt nytt =)

Vi har byggt ett torn till barnen. superfint, med rutschkana på. Det var ju såhär att jag såg ett sånt fint lektorn med tillhörande rutschkana hos en vän till mig. Efter lite övertalning så gick min make med på att vi också skulle köpa en kana och ta med oss hem. Så vi band fast en fin blå kana ovanpå vår takbox och körde hem =) (jag fick som jag ville.. jag brukar lyckas få det ) Nu är då i alla fall det klart och på plats!

Jag och Lakej har varit ute på dressyrträning idag. Han var som ett järnspett ifrån början, men efter lite mjukning så gick han som en klocka. Vi var till och med på "den läskiga" vägen, där han har haft ovanan att gå på bakbenen förr.. men även där tufffade han på snyggt i form =) Nästan ett "Hallelulja moment"

Ja ja nu ska middagen snart intagas, grillade kotletter, ugnsstekt potatis och hemlagad bearnais, och god sallad! Mmmm det vattnas i munnen redan =)

Over and out!

1 kommentar:

Lovisa sa...

Men jag måste bara få veta vart ni hittade kanan. Vi söker oxå en till vårt torn.