torsdag 8 oktober 2009

Ny passion

Min nya passion är att virka mormorsrutor. Oj oj vad kul det är. Det passar mig som handen i handsken. En ruta går snabbt, jag hinner inte bli less, man ser snabba resultat. Man förnyar hela tiden, förändrar och sätter ihop nya färger. Sånt gillar jag. Jag ser redan framför mig hur snyggt det kommer att bli. Tanken är att det ska bli e filt till Pontus, men vi får se vad det blir i slutändan. Mina passioner har ju en tendens att falna efter ett tag. Det kan bli en grytlapp eller ett överkast, man kan inte så noga veta förens det är klart.

Vintern verkar vara här och jag gillar det. Snön gör att det blir lite ljusare och trevligare ute. Barnen är så glada, alla roliga snöaktiviteter som man kan göra nu. Pontus hade stora ögon då han såg snön för första gången. Nått konstigt vitt hade ju täckt hela världen, och kallt var det också! Konstigt, men riktigt roligt att krypa runt i.

Lite tips på vad man har på 80´tals disco någon? Mollan ska på kalas =)

Inga kommentarer: