tisdag 24 november 2009

Tisdag v 48

Mycket snö vart det igår. Allt kom på en gång =) tror vi fick omkring 20 cm.. Jag upptäckte att vi var utan snöskyffel, så Pontus och jag gav oss iväg och köpte en. Sedan skottade vi, för glatta livet. P fick krypa runt i snön, det gillade han. Provsmakade och lekte..

Pappa A kom hem och såg misshandlad ut. Han hade gått i närkamp med ett järnrör, behöver jag säga att röret vann? Han fick fara på sjukan och bli ihop tejpad över ögat. Han har fått en snyggt “blåöga”. P pekar på honom och säger “Aj aj”.

Jag längtar till torsdag, först gomiddag med vännen, sedan beger vi oss till kyrkan och lyssnar till julmusik med Magnus Carlsson =) tror det kommer bli riktigt mysigt. Å i helgen är det kurs =)) Barnen ska bygga snögrottor, och Mollan fyller år. Allt på en gång. som om inte det var nog så har A jourvecka också. Vi får se om vi lyckas pussla så det går ihop.

Har tänk försöka få upp lite julsaker i veckan. Gardiner och ljusstakarna vore fint att ha uppe till 1:a advent. Har alltid sånna krav och får lite panik över att hinna få fram allt. Fast egentligen så tar det inte så lång tid, om jag bara kommer igång. Då var det ju det med startmotorn, den är lite kass just nu.. Kanske kan lämna in den på reparation?

1 kommentar:

Sofie sa...

Hihi, jag hade hoppats på en stridsbild på Anders :) Men jag får tro dig när du säger att han fick en blåtira. Hälsa maken :)