tisdag 15 december 2009

Luciafirande nr 2


Luciamorgon på Tumetott. Behöver jag säga att jag tyckte min lille tomte var den sötaste av alla. Dom sjöng duktigt allihopa och stod stilla. fast tomten ifrån Rönnvik klättrade lite på bänken och skruvade sig lite. Jobbigt att vara stilla så länge.. Sedan bjöds det på fika, som barnen hjälpt till att baka. Mysigt!
Nu är granen på plats i köket. Det fick bli plastgranen i år, för vi kommer ju åka bort över julen =) Jag har förnyat allt julpynt till granen. Fick för mig att jag ville ha en vit/silvrig gran i år. Det blev riktgit, riktigt fint. Precis som jag föreställt mig, å nästan bättre. Har försökt fota den, men man såg inte alls bra hur fin den är. Så vill ni se, kom och fika =)
Känns i huvudet idag att allt inte är som det ska. När man varit ledsen i några timmar, så känns det som att huvudet är fyllt med snor och tårar.. Blir så besviken och ledsen när jag blir behandlad så illa. Måste lära mig att inte lita på vad folk säger eller tro gott om alla. Slaget i backen blir så hårt när jag faller och inser hur det egentligen står till. Ja ja nu tänker då jag försöka gå vidare..

1 kommentar:

Sofie sa...

Söt tomtepojke du har :) Kram vännen<3