tisdag 5 januari 2010

Back in Town

Åter tillbaks till Storuman. Lite blandade känslor faktiskt. Tycker om att vara hemma i Varberg, medfamilj och alla bästa vännerna <3

P har börjat skolas in på dagis. Tror det kommer att bli jättebra. Personalen är fantastisk, och lokalerna fina. Det blir en liten grupp med barn, känns skönt när han är så liten. Han ska bara vara där 15 timmar per vecka, men det räcker till ändå. Kommer kännas konstigt för mig.. Gissar att man vänjer sig ganska snabbt.

Har många projekt på g just nu. Stickar mössor till hela familjen nästan. Roligt det dära att sticka. Måste berätta vad A sa.

Mamma- “Vill du att jag ska sticka en mössa till dig också"?”

A- “ Hurdan då, vilken färg?”

Mamma- “Det får du välja själv. En svart kanske?”

A- “Ja, en svart är fint”

efter en liten stund..

A- “ Du mamma, jag vill inte ha någon mössa som du stickat. Jag tror jag håller mig till dom fina mössorna istället!”

 

Jodu det var ju hyggligt! Barn är rara!

2 kommentarer:

Sofie sa...

Gapflabb!!! Sicken liten kille du har hemma :) Kramar från vita Varberg, nu har vi massor med snö, eller kanske inte massor men en dryg decimeter eller två :)

Anonym sa...

Ja den gossen har alltid haft ljuset för sig!
// V