tisdag 29 juni 2010

Påfyllning

Igår tog jag Lakejen ut på en skogspromenad. Vi gick och tittade på den bortspolade bron, traskade runt på stigarna i skogen och sedan en liten tur till den fasansfulla bäcken! Ni som följer vet hur vi har kämpat med denna bäck.. Nu var det ett tag sedan vi testade, förra gången stannade han endast tre meter före, jag fick hoppa av och leda honom över första gången sen red jag över. Igår stannade han till precis vid kanten, snodde om , för att sedan sno tillbaks och gå rakt över. Jag blev förståss överlycklig och klappade om och berömde honom. När jag sedan tittade upp, så stod det en stor älgko på hygget framför oss. Shit vad rädd jag blev.. Lakej hann nog inte se älgen. Jag tvärvände om, vi gick raskt över bäcken och skyndade oss hem. Huvva så rädd jag blev, inte för att älgar är människoätare, men jag tycker dom är lite läskiga. Jag gillar inte att ha närkontakt med dom.

På kvällen kom Lina och hälsade på. Vi åt chokladcookies med m&m, spelade yatzy och pratade halva natten. Precis som på den gamla goda tiden =)

Idag har Molly, Albin och jag varit och hälsat på Mollys kompis med familj i Nyluspen. Vi har haft riktigt trevligt. Barnen badade, studsade studsmatta och sprang runt. Mia och jag surrade och drack te! En kanonskön dag, som gav mer energi att orka.

Inga kommentarer: