torsdag 15 juli 2010

Mycket nu..

Ja nu är det mycket. Anders har ryggskott och väldigt ont i ryggen. I flera dagar har han bara kunnat ligga i soffan och ha ont. Nu kan han vara uppe och röra sig igen. Stackars Älsklingen <3

Vi förbereder oss för att ta emot gäster om några dagar. mamma och pappa kommer hit! Hurra, som jag har längtat efter dom. För att inte tala om Viktor, han längtar efter mormor så han håller på att spricka. Han är mormors gosse! Dom ska bo i bagarstugan, så vi har varit där och snygga till lite. I måndags så röjde jag med motorsågen runt stugan. Ja det var faktiskt första gången jag körde motorsåg. Gick bara fint! Barnen har fått som “sommarjobb” att städa upp stugan till deras ankomst. Detta tar dom på största allvar. Det är väldigt städat och fint där nu =)

På lördag fyller Albin år. Så innan dess ska det bakas, städas och fixas.

Ja just det ja, vi är ju “barnvakt” åt en liten kissemjau på 9 veckor. Hon ska bo här i 1 1/2 vecka. Vi får väl se om hon bor kvar eller inte. Molly jobbar stenhårt med att övertala pappa A om att det är alldeles lagom med tre katter i huset. Dom är ju ändå oftast ute på sommaren.. Hon har många bra argument! Vi får väl se vad som händer och sker.

Nä nu är det bäste att jag sätter igång med min lista på saker som måste göras. Jag gillar att skriva upp det som ska/borde göras, och sedan stryka över det som är gjort, när det nu blir gjort. Då ser man liksom vad man har åstadkommit på dagen.

Inga kommentarer: