onsdag 13 oktober 2010

Har suttit på telemedicin-möte hela morgonen med Lycksele och Umeå. Känner mig inte riktigt bekväm med att sitta och se mig själv på tv-skärmen. . Bra grej ändå, skönt att slippa åka ner dit. Vi har en hel del nytt att jobba med. Just nu så känns det som att vårt liv består av rutiner, rutiner, rutiner! det behövs inte att det avviker mycket från vad som ska vara, så går det i stöpet. Då är det bara att ta nya tag och börja om igen. Det är jobbigt för alla, svårt att lära om sig, men det går. Skam den som ger sig! Ja ja, det var morgonens bestyr.

Sitter och klurar på vilka färger det ska vara på Mollans filt. Hon vill nämligen också ha en. Snart ser jag bara “mormorsrutor” överallt. Jag gillar att virka det, så jag klagar inte. Har en filt klar, men den är än så länge omonterad. Det är så mycket roligare att virka, än sitta å sy ihop rutorna. Någon gång blir nog den filten också klar.

Nu ska hästarna få sig lite lunch, sen dax att ta sig an mockningen!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Känner varken dig eller din familj men jag har läst din blogg sen något år tillbaka. Vet alltså inte alls vad som tynger er familj men jag ANTAR sedan en tid att det är något mer allvarligt?? Du behöver inte svara men OM så skulle vara fallet så önskar jag verkligen att allt ordnar sig. Räck ut din hand - någon kommer att fatta den!!!

Arctis sa...

Hej Anonym, roligt att du följer bloggen. Du antar helt rätt. Vi kämpar mote en hemsk sjukdom, men vi är fast beslutna att vi ska vinna kampen. Tack för omtanken.

Anonym sa...

Hej Arctis!
Jag håller alla tummar och skickar ett lass råg i ryggen till er alla. Mina egna "lyxproblem" bleknar med all rätta. Jag känner av någon anledning på mig att det kommer att gå bra för er (jag hoppas att jag är lite synsk!)

/C