torsdag 2 december 2010

Julstämning

Är hemma idag med sjuk liten Pontus. det är många barn som är sjuka nu här runt om. Feber, hosta och förkylning. Jag blir alltid så rädd när han får feber. det sitter nog i sen tidigare, då han blev allvarligt sjuk. tack och lov verkar det som att det har vuxit bort nu. det skulle det göra enligt doktorn inom något år. skönt att hon hade rätt =)

Försöker få lite julstämning här hemma. I år går det lite trögt må jag säga. Jag tycker det är så mysigt att se hur andra har gjort och fått till det så fint. Varför lyckas inte jag med sånt? Jag måste nog kila iväg på affären och köpa mig en Amelia JUL, den är bra inspiration tycker jag. Brukar köpa den varje år. Det mesta fixar sig med lite ljuslyktor, tomtar och julblommor. Då blir det jul i alla fall. Jag brukar nog alltid känna lite stress över att få julstämning hemma.

Nu ska jag återgå till min stickning. Första paret sockar är färdiga, nu är det Vickes tur. Såg föresten ett par häftiga tjocksockar igår, sånna ska jag testa göra . Skaftet var luddigt ;-)

Inga kommentarer: