måndag 17 januari 2011

Vår helg har varit fantastisk. Anders och jag åkte till Umeå i lördags. Där mötte vi upp Lasse och Irene på stan. Gick runt i lite affärer och fyndade. Jag köpte mig ett par nya fina vita blänkande skrillor, så nu kan jag äntligen åka. Efter några timmar på stan åkte vi till Täfteå. Satt och surrade, drack sur vin och ett gott vin ;-) Sen åt vi en supergod tacomiddag. Det var så skönt att bara få vara och släppa alla tunga tankar för en stund. Vi tog en yatzymatch också, men hur det gick kommer jag inte ihåg (läs vill jag inte minnas..)

Det absolut roligast var Anders kudde. Han hade lagt alla våra sängkläder i takboxen när vi for ner. Han har någon specialkudde, med någon form av formande skum i sig. En dyr kudde, som jag tycker är hemsk att sova på, men vad gör det egentligen, den är ju inte min! Ja ja hur som helst. Det var – 35 grader ute, alltså ännu kallare i takboxen när vi låg på +100 km/h. När Anders packade ur kudden, så var den stenhård, platt och delad på mitten =)))) Den hade frusit ihop och gått av! gissa om vi skrattade åt det!?! Efter en stund vi elementet så värmdes den upp och blev som vanligt igen, fast i två delar. Så vad lärde vi oss, jo lägg inga dyra kuddar i takboxen!!

Söndag morgon åt vi frukost i lugn och ro. Jag lärde Irene att virka en mössa.( Nästa gång tar vi tjocksockar) Mitt på dagen styrde vi hemåt Storuman igen. Avslutade dagen med kidsen på isladan. Jag invigde mina nya skrillor. Det gick ganska bra faktiskt, bara lite ont i fötterna.

Idag har första dagen på det nya varit och det har gått lite si och så. Både bra och dåligt. Svårt för oss alla, nya rutiner som ska nötas in. Det måste få ta ett tag. Molly och jag har varit med hästarna en hel del. Jag vågade mig på att göra en Join Up idag, för första gången. Det var magiskt! Helt fantastiskt att få ett sånt stort djur att följa min minsta vink, trots att jag nästan bara står där och gör ingenting. Följer mig som ett litet lamm. Den känslan gillar jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är ju här och snokar ibland och vill bara erkänna det!