söndag 10 april 2011

?

Veckan som varit har varit minst sagt händelserik. Lille Pontus blev sjuk, rejält sjuk. Fick lunginflammation och svårt att andas. Inlagd på Barn 2 i Umeå. När jag och Mollan länmade avdelningen för en månda sedan så sa jag adjö, nu kommer vi förhoppningsvis inte tillbaks på länge. Jo pyttsan!! Fast det var ju som tur var inte samma barn, lilla hjärtat har så det räcker just nu...

pontus tycker absolut inte om att vara på sjukhus. Han är jätterädd för allt och alla. Det är så hemskt för honom, när han skakar av skräck så fort han ska undersökas. Maktlös beskriver nog bäst hur man känner sig då. Han blev som tur var bättre, så vi fick åka hem efter tre dagar.

Under tiden vi var borta så var även Vicke sjuk. Han fick åka in på sjukstugan och andas medicin fyra gånger på ett dygn. Jag tycker faktiskt att det är ågon annans tur nu. Vi behöver och vill inte drabbas av allt!!! Mycket orkar man, det har jag förstått, men snart så tryter även vår ork. Man behöver lite lugn ibland för att få en rimlig chans till återhämtning. På nätterna så är det alltid någon gång man måste upp. Är det inte Mollans pump som piper, så gnäller Pontus, eller så skriker Albin av sin nattskräck. Puh säger jag bara!

Fy f-n vad jag gnäller nu! Men jag är helt slut!!

Inga kommentarer: