måndag 18 april 2011

Måndag

Förkylningen håller sitt fasta grepp om mig. Men jag tror det har vänt och är på väg åt rätt håll. Spenderade mesta delen av dagen igår i sängen, mot kvällen övertalade Mollan mig att följa med ut å rida. Det var riktigt skönt att komma ut ett slag. Hästarna var pigga och glada över att få springa ute i skogen lite. Mollan har blivit så duktig, hon fixar allt med Bobbo själv, sadel, träns och borstar, sitter upp och rider iväg. Han busar ibland, men då ger hon sig inte. Lilla Molly-hästen fick följa med som handhäst. Det är hur smidigt som helst, alla tre hästar blir motionerade på sammma gång. När Lakejen galopperar i kort galopp, så travar hon med långa steg bredvid. Hon kan galoppera också, men trivs bättre med traven. Det blåser nästan storm här. Ibland känner man hur det tar i och då gungar hela huste. är nästan rädd att det ska blåsa omkull.. Är så less på blåsten. Man kan ju inte vara ute och göra nått kul när det bara blåser hela tiden. Elden slocknar, barnen ( och jag..) fryser, alla bara yr omkring. Jag hoppas på att det ska sluta upp med blåsandet snart. Imorgon är det Lycksele som gäller, som vanligt. Vi åker ner hela familjen och passar på att göra stan samtidigt.

Inga kommentarer: