söndag 4 december 2011

Kom och gick

Helgen har både kommit och gått sen sist. I fredags så kom resterande av familjen ner hit. Mysigt, men samtidigt så blir det lite stökigt. Fast denna helgen så blev det betydligt bättre än förra. I lördags så åkte vi till Gammlia på riktig julmarknad. Det var verklgien jättemysigt! Där fanns massor av hemslöjd, hemmagjort godis, stickade saker, garn, mat av alla de slag. Hela grejen gav faktiskt julkänsla =)

Vi slank in på Café Snattren och värmde oss lite under marknaden. Ett sånt café vill jag ha! En liten brasa i ena hörnet, träbänkar längst väggarna, träbord med omaka stolar, trasmattor på golvet, levande ljus överallt.
Gofika hade dom också
JAg tror att jag tänker låna deras idé med juldekorationer i fönstret.
Ni ska få se sedan när vi kommer hem igen.
Dessa söta ljusstakarna köpte jag. En hade jag tänkt att mamma skulle få.
idag, söndag så har vi varit på Östra stationen, precis här utanför lasarettet och fikar. Barnen åkte i alla rulltrappor, om , om och om igen. Jättekul att fördriva tiden med, enligt dom i alla fall ;o) Kan berätta att dom har jättegoda räkmackor där, väl värda sitt pris faktiskt.
Nu har alla killarna åkt hem. Det känns alltid så vemodigt på nått vis. Jag saknar dom otroligt mycket. Känns så tomt på nått vis.. Vill ha allt hos mig hela tiden, men just nu så är det inte möjligt. Längtar till jul, då ska vi få komma hem några dagar. Då får vi vara som en hel familj igen, om än bara för en stund...

Inga kommentarer: