torsdag 1 december 2011

Kreativ?

Det duggar tätt med handarbetsalster just nu. Här är ett par vridna sockar som jag stickat till Mollan. Garnet är köpt på Lycksele Marknad nu i höst. Hon valde själv =) Dom är verkligen enkla att göra och man behöver inte göra någon häl =)) Det bästa av allt. Sitter superbra på foten gör dom också.

Just nu jobbar jag på en mössa till mig själv. Garnet var dyrt, men det är det värt för det är ju så snyggt. Mönstret heter Wurm tror jag.. Köpte både mönster och garn på en jättemysig garnaffär här i Umeå, Hemflit heter den. Den stickas på rundstick, vilket jag verklgien gillar. Blir så jämt och fint då. Kanske blir det fler mössor av denna modellen?! Ja vi får se vad nästa grej blir, måste väl fundera på det, så jag inte står utan göra när jag är klar ;o)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag bor i Kaseluokt o jag läser din blogg always!
roligt att kolla dina handarbetsgrejor1 jag blir inspirerad!
marie