söndag 15 januari 2012

Fågelmat

Vi hittade en liten damm, full av ankor. Det var "Andgräs" Min lillebror sa Andgräs och gräsänder när han var liten. Nu tror jag han har lärt sig vad dom heter ;o)
Vi fick "gammbrö" av kocken på hotellet, det funka fint som ankmat. Barnen älskade att mata dom. Det var massor!! Lite läskiga var som, speciellt om man inte är mer än en meter över havet. Lille Tusse blev lite rädd, fast han gillade dom. Dom blev lite väl påiga på honom. Mollan fick till och med tag i en and, så hon höll i den. Det flaxades en hel del då vill jag lova.

Vicke matade för fullt. Han blev ändernas bästis =) Vi gick dit både lördag och söndag. Det ligger precis bredvid sjukhuset. En lämplig aktivitet, även om det är lite kallt ute. Lagomt gångavstånd för alla.
Helgen har varit bra. Jobbigt, men bra. Jag skulle inte klara mig att bara ses varannan vecka. Jag behöver alla mina killar, och vill tro att dom behöver mig också. Skönt att kunna byta ibland en stund. Vi har varit här i 8 veckor nu.. det är väldigt lång tid. Ibland undrar man hur det ska gå, men det MÅSTE gå, så är det bara. Det är ensamt här, jag får dra ett tungt lass, helt själv. Samtidigt som min fantastiska man drar ett megatungt lass där hemma. Vi får det att gå runt, med nöd och näppe.. Men ingen hjälp finns att tillgå. Vi har det inte så väl förspännt på den fronten, tyvärr..
Imorgon är en ny vecka. Undra vad som händer då? Nått bra tror jag.


Inga kommentarer: