torsdag 1 mars 2012

Regn både ute och inne

Nu känns det tungt igen. För en vecka sen fick Mollan halsfluss (som om att hon inte har nog??) Penicillinet ihop med alla andra mediciner, det blev inte bra. Hon kräks varje morgon. De första dagarna höll sig sonden kvar, men i tisdags kom den upp. Bara sätta sig i bilen och fara till Lycksele, in på operation, söva ner och sätta ny slang. Hela tisdagen spenderades på sjukhus. Ok, en mycket trött Mollan och mamma landade hemma i soffan sent på tisdagen. Nya tag på onsdagen. Enligt de läkare jag pratat med under dagen så var det bara att fortsätta på samma vis. Men det gick inte.. Onsdagen fick samma resultat. Bara att åka ner till Lycksele igen och göra om samma procedur. Suck!! Idag kom frukosten upp, men slangen stannade kvar (tack och lov..)

Efter samtal med doktor MB så fick vi ett besked, som jag inte riktigt vet hur jag ska förhålla mig till. Känns tungt, men nödvändigt. Såhär kan vi inte hålla på. Vår ork är slut! Finns inge mera.. Varken hos oss eller vår fina lilla tjej. Nu är det bara att vänta. Vet inte hur länge, men snart.

Lille P kom hem med ont i magen i eftermiddag. Vi får se vart det leder. Vi sitter och ser hans favoritprogram på tv. Älgjakt. Jag har nog sett den 50 gånger sen vi spelade in den för några månader sedan. Men det finns sämre program att se.

Inga kommentarer: