onsdag 27 juni 2012

Sommarlov

Barnen har sommarlov! Vi är hemma mest hela dagarna och grejer på. Barnen fiskar och fiskar. Det går en hel del stora fiskar nere vid bron. Vi ser dom i vattnet, men dom är svåra att kroka. Någon dag ska vi nog lyckas dra upp en fin middagsfirre. Vädret varierar. Ena dagen skiner solen och det är riktigt varmt. Jag har naturligtvis hunnit med att bränna mig. Det krävs ju iof inte så mycket för det.. Idag blåser det kalla vindar igen. Sommarvärmen har inte infunnit sig ännu. Börjar undra när den ska komma egentligen? För än om jag inte gillar stark sol och tokvarmt, så kan det väl vara lite lagom sommar? Vad nu det är.. Löpningen går fint! Sprang 7,1 km förra veckan och det gick jättebra! Kändes som att jag hade kunnat fortsätta, men bäst att ta det lite försiktigt. Milen känns inom räckhåll i alla fall. Nästa år har jag och min löparkompis satt som mål att vara med på Blodomloppet. Tjejmilen vore också kul, men vi får se =) Vi tar ett år i taget. Idag sk barnen och jag börja bygga sommarhagen åt hästarna. Gräset har äntligen börjat växa. Det är så smidigt att ha hästarna ute på bete! Roligast av allt är ju när man släpper ut dom första gången. Att se hur lyckliga dom blir, det spritter även i den gamle mannen <3

Inga kommentarer: