torsdag 5 juli 2012

10 km

Idag har jag gjort det!! Klarat en löprunda på 10 km, en hel lång mil! Häftigt att jag kan springa så långt. Min tid blev 64 minuter. Siktade på att komma under 70 minuter och det lyckades jag ju bra med. Albin och Viktor cyklade med mig hela vägen. Startade hemma och sprang till Storuman, till Anders jobb. Passade ju som bra att kunna åka med honom hem. Killarna var jätteduktiga, inte gnäll en endaste gång. Dom tyckte inte det var speciellt jobbigt.. Men det tyckte jag! Fick en svacka vid 8 km, men det gick över. Kroppen är trött nu, nu blir det vila ett tag. Har nu firat min första mil ihop med min löparkompis, som tyvärr inte kunde följa med mig idag (ont i benen, efter bestigit ett fjäll) och våra familjer. Det blev grillat, med div tilltugg, en flaska rosé, och efterrätt. Men lugn, bara lugn, sträckans kommer att springas fler gånger, då får hon se till att inte klättra i berg dagarna före ;-) Nu ska jag slappa i soffan en stund. Lär ju somna ovaggad ikväll..

1 kommentar:

Pernilla sa...

Fy sjutton så duktigt :D