lördag 15 december 2007

Adventshoppningen!

Idag har vi haft en hopptävling på LURF. Vi kallade den för Adventshoppning. Vi hade tre klasser. Det kom tävlanden ifrån Vilhelmina och Lycksele.

Lagomt spända inför dagen träffades vi på stallet kl 07.00. Mockade och fixade det sista på banan. Tjejerna var duktiga och högg i där det behövdes. Lina var dommare och jag var speaker. Det flöt på väldigt bra. Vid tävlingens slut så var vi alla väldigt nöjda. Inga större incidenter, inga olyckor och mestadels glada miner!

Efter varje evenemang som jag är med och ordnar, så säger jag aldrig mer. Trots det var detta tredje gången. Varför gör jag på detta viset? Jo, för att det är så roligt! Jag är helt slut som artist efteråt, men på nått vis så är det värt det när man ser hur glada barnen/ungdommarna är vid dagens slut. Då kan jag gå till sängs med ett leeende på läpparn och känna att det jag gjort har betytt något för någon!

Inga kommentarer: