onsdag 12 december 2007

Back in Town

Efter klagomål ifrån mina läsare (ni vet vilka ni är... ;O) ), så är jag nu tillbaks. Har varit lite fullt upp senaste veckorna. Viktor åkte in akut pga. bråck. Mitt i natten körde vi de dryga 25 milen till Umeå. Efter tre dagar opererades han. Jobbigt, men skönt att det är gjort och att det gick bra. Aj vad det gör ont i mammahjärtat att ha gossen i knät när han somnar i i narkosen. Sedan fick jag sitta ensam och vänta det lååånga två timmarna på operationen. Jag pratade med modern i Varberg, nästan hela tiden. grät och snörvlade, men mamma lyssnade och stöttade... Tack mamma! DAgen efter fick vi åka hem. Anders och Albin kom och hämtade oss. Molly sov över hos M, min goda vän som ställde upp för oss. Kändes så skönt att Molly fick fara iväg och göra nått roligt.

Sedan dröjde det en vecka till nästa operation. Det var dax för Mollys halsmandlar att tas bort. Vi åkte till LSE tidigt måndag morgon. Hon klarade det superbra. Modig tjej! Vi fick spendera en natt på kir. avdelning. Det förlöpte bra. Bästa L kom och hälsade på oss med godis och cola. Oh vad jag var godigsugen! Sedan var Molly hemma i 10 dagar. Mycket ont och lagomt med gnäll. Lite jobbigt ibalnd, men gick ändå förvånansvärt bra.

Nu är det julen som är på gång också. Hade nästan glömt, eller kanske förträngt det. Har de flesta julklapparna färdiga. Några kvar, men vet vad det ska bli, så inte så mycket ångest över det...

Just det ja, imorgon är det luciatåg på stallet. Vi ska lussa på hästarna. L och jag ska matcha våra pållar. Vita lindor, blåa täcken, glitter och knoppade manar. Blir så fint så! Anders och barnen ska köra med Molly-hästen. Hon ska ha glitterhorn. Kanske hon kan lura någon att hon är en ren? Vickis ska vara tomte, Molly lucia och Albin stjärngosse. MIna barn kommer att bli finast av alla. Partisk? Jag? Inte ett dugg... ;O)

I helgen har vi tävling på LURF. I hoppning. L och jag är hjärnorna bakom det hela... Vill vi tro i alla fall... Kommer att bli roligt, men mycket jobb.

1 kommentar:

Anonym sa...

Najs med lite uppdatering =)