tisdag 29 januari 2008

Vart är min lugna häst?

Just nu är Lakej och jag inne i en dålig period. Den vanligtsvis lugna och sega Lakej är borta. Han har ersatts med en sur, stark och lite crazy häst! Han vill absolut inte gå i form, helst vill han takta fram med huvudet i vädret... Sedan så hänger han i tyglarna och drar, så mina armar rycks snart av. Jag orkar inte hålla honom ibland, och får knappt stopp på honom. Ni som känner honom, detta låter väl inte riktigt som Lakejen, eller? Senaste gångerna vi har varit ute, så har det alltid slutat med att jag är arg och slutar rida i sinne... Inte bra! Jag vill njuta av att vara ute med min pålle och strosa runt i skogen, inte vara arg hela tiden för att han bråkar och är bångstyrig. Allt är farligt, han kan bara tvärstanna och kasta sig runt och vilja fara hem. Jag är inte den som ramlar av i första taget, har en stadig sits. Men för ett tag sedan så kastade han av mig TVÅ gånger samma tur. Vad är detta för nått? Vem har bytt ut honom? Tar man honom i munnen för att han ska stanna, ja då reser han sig på bakbenen... tur att "Lina-Hästdoktorn" kommer på hembesök och ska hjälpt till. Jag har försökt, men förgäves. Nu behöver vi lite experthjälp ;O)

Ikväll startar jag upp en ny grupp i Grönt Kort på stallet. Det är 8deltagare denna omgången. Hoppas att de klarar sig bättre på provet än förra gruppen. Efter det så ska jag på tjejmiddag på Kita´s. Det är gänget från Komvux 2000 som ska ses igen. Erika, Lovisa, Veronica åsså jag. Vi brukar träffas lite då och då. Nu var det länge sedan, så det ska bli extra roligt :O)

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter kul med en tjejmiddag, är det inte dags för oss stallbrudar snart??? Iofs ska vi ju till ordf snart, men ändå!!!