torsdag 21 februari 2008

Äntligen bra...

Ja Lakejen och jag har haft våra duster den senaste tiden. jag blir så less på honom. Han är rädd för allt, tvärnitar och glor in i skogen, tror att det kan finnas monster där!!! Men igår, då var det min gammla vanliga Lakej igen. Vi var ute på en lugn tur i solen. Han gick stilla och lugnt och tittade sig omkring, han till och med krökte på nacken, utan bråk! Har dragit ner på maten nu, för han rids inte så mycket längre, det blir väl efter sommaren som vi tar nya tag och börjar om igen ;O) Men prommenadrida det kommer vi att fortsätta med, men hoppningen... nja det får vänta.

Efter Lakej, så var det Molly-hästens tur. Vi for ut på en lång tur. ca 6 km. Hon hade massor av energi. Det var trav eller galopp/trav hela tiden. Hon var så glad över att äntligen få jobba lite. Ikväll ska Molly ha med sig Molly-hästen på ridskolan igen. Dom ska ha uteritt. Mina elever ska få rida barbacka och träna upp balansen. grupp två har önskamål om att få prova hoppa barbacka, får se hur det går ;O) Tur att jag står på marken och inte behöver rida med dom ;O)

Inga kommentarer: