söndag 16 mars 2008

Varberg, update!

Nu är jag äntligen "hemma" i Varberg igen. det var nästan ett år sedan sist. Här är det ju nästan sommar, tycker Albin. Blommorna spirar och gräset är grönt. Vi var ju bara tvungna att köpa gympadojjor till Albin ;O)

Kan ju inte säga att vi har haft det lugnt precis. direkt när vi landat i torsdags så åkte vi en sanbbis till Ullared och shoppade. på kvällen kom min storebror med sina två flickor. Ellen hade jag ju aldrig träffat. En söt liten flicka på 10 veckos. Storasyster Alva och Albin lekte för fullt. Dom badade, så att det blev översvämmning i huset ;O)

på fredagens schema stod det BAD! Vi åkte till Sannarpsbadet i Halmstad. Innan det så gick vi en shoppingrunda på stan, Albin blev lite trött på oss. Han ville ju bada. Men den som väntar på nått gott... Han och morfar åkte vattenrutschbanor så det stod härliga till. Han tyckte att jag var feg som inte vågade åka alla... Jag gillade bäst att sitta i bubbbelpoolen.

Lördag var lillebror Jacobs dag. Han fyllde 20 år. Vi lovade honom sovmorgon. Albin vaknade vi 07.20, så vi gick upp då. Efter en stund fick pappa (morfar) ett SMSav Jacob. "Ni får gärna komma upp nu, jag har varit vaken i 30 min och kan inte somna om " Ha ha ha!! Så vi gick upp med fika och paket till honom. på eftermiddagen så kom ca 25 gäster, vi åt kycklingsallad och tårta. Fullt ös hela kvällen.

Som om det inte varit nog så har vi idag varit på barndop. Lilla Ellen döptes. 1 timme i kyrkan, sedan smörgåstårta och vanlig tårta hos Matte och Jessica. Men efter en stund där så fick jag sån migrän att vi var tvungna att åka hem... Mamma sa att jag var grön i ansiktet. Det kan ju aldrig vara bra?? Nu har jag sovit och ätit lite mat. Känns lite bättre, men inte hundra.

Imorgon ska Albin och jag åka till Sofie. Som jag har saknat henne. Ska bli roligt att ses igen :O)

Jahapp, detta var en liten uppdatering om livet i Varberg. Hur har ni det hemma då?

Inga kommentarer: