torsdag 24 april 2008

Försmak av sommaren

Dessa vackra vårblommor hittade jag i landet utanför köksfönstret i förrgår. nu är sommaren i antågande. Känns lite svårt att tro, när det ligger kvar metervis med snö, men ändå...


Krokusar är bland de finaste lökarna som finns. Hemma i Varberg brukar det vara massvis av krokusar, i alla olika färger, planterade i parkerna på stan. Nu på våren så längtar jag dit extra mycket. Speciellt när "Tre Toppar" har öppnat. Dom har världens godaste glass där, i hembakade rån! Mmmm vad gott. mina kära föräldrar gillar att läska mig med dessa mumsiga glassar. För någon vecka sedan fick jag ett MMS av pappa. det var en bild på mamma när hon samskade i sig en "Läjet´s special"!! Det är nästan tortyr! Varför finns det inte sånna goda glassar här för?


Inga kommentarer: