fredag 25 april 2008

Ridning

Igår var jag nere på stallet och höll mina sista ridlektioner. Nu tar Petra över (tack snälla). Nu ska jag bara följa med Molly ner på hennes lektioner och vara mamma åt henne =) Det har varit roligt att hålla lektioner, men nu på slutet blev det jobbigt. Jag har haft en grupp som var mer inriktad på hoppning, så det blev ganska mycket bommar att släpa på. Nu har jag turen att ha två kanonduktiga medhjälpare, så det har fixat sig bra. Men det känns faktiskt skönt att inte behöva stå där på torsdagkvällarna längre. Eftersom Molly rider på torsdagar, så kommer jag ju ändå träffa tjejerna och se när dom rider.

Igår hade jag med mig Lakejen. Jag och Petra passade på att ta en tur medans Molly red. Det var soligt och ganska så varmt ute, så det var perfekt med en skrittur. Han skötte sig exemplariskt när vi red bland husen i Stensele. Molly var kanonduktig på sin lektion. Hon red Bobo och travade själv. Hon är en stjärna på att rida lätt!

Inga kommentarer: