onsdag 7 maj 2008

Datahaveri

Jag tror minsann att vi har världens otur just nu. För några dagar sedan så slutade datorn att funka. Den nya!! Det var inte så allvarligt som jag trodde, det var bara laddaren som inte ville ladda upp den. OK, jag kollade över kabeln, det fräste när jag kopplade in den i vägguttaget. Det kan ju aldrig vara bra. Så jag tog med den till T på L.O. HAn skulle kolla om det fanns någon ny att få tag på. I morse ringde han. Det var inte så lätt att få tag i nya laddare, så han hade kollat över den jag har, som inte funkar. Citat T "Det ser ut som en hund har tuggat på den, på tre ställen var det korslutning... " Hmm, TUSSAN!!! Jag blir tokig på den katten. Hon tuggar sönder alla våra kablar. TV´n, lampor, datorer, ja alla sladdar hon hittar ska hon tugga på. Och som dom ser ut, så bara måste hon få ström i sig. Hon har lite konstig dragning till ström tror jag, hon gillar att få stötar. Kanske det kittlar gott i tänderna... Ja ja hur som helst så har T lagat min kabel nu, så jag kan börja använda min nya fina Acer Extensa 7620 igen.

Inga kommentarer: