söndag 11 maj 2008

Söndag v. 19

Idag är tapetseringen av hallen i full gång. Det blir inte så dumt, men jag vidhåller att panelen är ROSA!! Får se om jag måste måla om den när allt är klart. Anders är så duktig och grejar på, medans jag handlar och fixar maten. Idag blir det potatis, stekt korv och stuvad blomkål. Det är så gott med stuvad blomkål, låter lite läskigt, men smakar himelskt! Det var mamma som gjorde det förrra året till oss, sedan dess är jag fast =)

I morgon hopppas vi på bra väder, för då kommer Lina och Boggan hit och rider med mig och Lakejen. Ösregnar det så passar jag. Vi har många långa grusvägar att galoppera på här ute. Hästarna brukar sätta iväg med en välda fart igenom skogarna. Åh vad jag hoppas att det blir av, det var så länge sedan jag red på min fina Lakej. (Jo nu är han en fin Lakej, för han sköter sig och springer inte som en tok så fort jag rider...)

Nästa söndag är det dax för dressyrtävling på LURF. Våran första lokala tävling. Spännande, men lite pirrigt. Jag ska vara speaker hela dagen. hur ska nu det gå? Tänka på alla stackare som måste lyssna på min ljuva stämma hela dagen =) haha, rätt åt dom... Nä då, jag tycker att det är kul att vara speaker.

Back to dinner!

Inga kommentarer: