måndag 16 juni 2008

Ström...

En kväll här i veckan duschade alla barnen. Molly var först ut. Efter en stund i duschen så sa hon -Aj pappa, jag får ström i mig. Det sticker i benen! Asch, svarade pappan, inte får du ström i dig! Lägg av nu. Men Molly gav sig inte. Tillslut tog pappa A tag i duschen och jo för sanning, han fick ström i sig han med. Inte mycket, men det känndes. Barnen fick snabbt avsluta duschen. Dagen efter kom El-Bengt för att undersöka felet.

Många teorier blev det... vad han kunde konstatera var att det faktiskt fanns ström i golvet i duschen. Provade att jorda mer, då funkade det en stund. Men på nått konstigt sätt så var det som att felet hela tiden flyttade på sig.

Tillslut, efter att bengt varit här i flera omgångar och Vattenfall tillkallats, så är det nu under kontroll, hoppas jag. Måste erkänna att jag inte riktigt fattat vad felet är... känner mig lite osäker när jag duschar. För vem vill ha ström i sig när man tvättar håret?

Inga kommentarer: