måndag 4 augusti 2008

Måndag v.32

Jo nu är golvet på plats, tapeterna på väggen och nästan alla listerna fast spikade. Och det blir fint! Har ni vägarna förbi så är ni välkomna in och kika ;o) Jag har bullar i frysen =)

Jo den här gung-fåtöljen.... jag har inte bestämt mig ännu för om jag ska behålla den eller inte. Har inte någon sån där perfekt plats för den faktiskt, sen så gillar jag ju inte att den luktar "gammalt" Men man kan ju klä om den och kanske ha den här i hallen, brevid databordet. Hmmm... jag får fundera lite på hur jag ska göra. Jag har då förstått att det finns flera spekulanter, som vill ge fåtöljen ett hem om jag vill göra mig av med den =)

Idag började årets simskola. Albin och Molly är med. Albin tyckte att det var lite läskigt iffrån början. Det värsta var att behöva gå in ensam i omklädningrummet. När jag hittade en gråtandes gosse i korridoren, så följde jag med honom och hjälpte honom. Så fort han kom i vattnet så gick det över. Då förvandlades han till en delfin och hoppade runt i vätan ;o) Hoppas att det går bättre imorgon. Vi får ta en dag i taget och träna. Han kan bli lite osäker i nya situationer, min lille kille.

Jag är så rastlös nu. Har varit och köpt färg till mitt stall idag. Har tänkt måla Molly-Hästens box, ett andra varv. Den första färgen räckte bara till Lakej. Hade inte tänkt behöva måla Mollys, men nu vill jag ha nått å göra, så jag tar den också =) Det är ju roligt att ha ett fräscht stall inför hösten, då hästarna ska stallas in igen. Dom stortrivs med att gå ute dygnet runt. Å så lite jobb det är för mig. Ingen mockning, inte fodra 4 gånger per dag, inte släppa ut på morgonen eller ta in på kvällen. Smidigt smidigt!

Nä nu ska jag ta å kolla om Vicke sover, så jag kan gå ner och titta på Ernst på TV´n.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Den svarta tyckte jag va finare =) Men denna en fin oxo!

Anonym sa...

Gillar den nya, ljust och fint =) Torsdag blir kanon för mig, då har jag vakat av och huvudet känns förmodligen inte fullt med bomull längre...

Anonym sa...

Simskola...synd inte jag visste nåt om den,, hade passat E toppen...Han e lite feg i vattnet, får ta igen den nästa år..o till bloggutseende,, gillar denna skarpt!! Blir piggelin av att kika in hos dig!!:) Ta hand om er, Kram Kram.....