måndag 9 mars 2009

Måndag

När vi klev upp imorse så var det snöstorm ute. Vägen hade nästan drevat igen.. Tillslut var jag tvungen att ta ut traktorn och skotta. Det gick ganska så bra, tills hydrauloljan tog slut. Då var det slut på det roliga ;o) Lite bättre blev det i alla fall.

Jag kan inte låta bli att bli så förbannad på endel människor.. Jag kan inte fatta hur man har samvete att betee sig på det viset. Tro att alla andra fixar sakerna och sen bara göra det som passar en själv. Fy fan!! Men en dag straffar det sig säkert.. och då måste h*n leva med sitt samvete! Så går det när man tror att man kan gapa sig till att få det man vill ha!

Ikväll ska Mollan rida. Det blir nog Lakejen som får åka med och gå på ridlektion, för jag skulle tro att dom är i ridhuset idag. Molly-hästen tror ju att det är en stor sandlåda som hon får rulla sig i. Molly som sitter på tycker att det är läskigt och jag förstår henne. Men snälla gamla Lakej han lunkar på och är världens snällaste, när Molly rider =)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Duktig du e som tar fram traktorn och skottar själv - det får du allt lära mig , skulle vilja kunna köra en traktor;-)
Ha en bra dag trots skitstövlar !

Anonym sa...

Men nu blev jag allt impad:) Man kan tydligen mycket bara man måste....Ta hand om er...Kramar

Anonym sa...

Som jag säger; en bra kvinna reder sig själv! ;-) KRAM