söndag 8 mars 2009

Sportlov 2009

En resumé av sportlovet.

Måndag- Molly hade ridlektion på dagen. Hon hade Molly-hästen och det gick riktigt bra, trots att R skrämmde hästarna till galopp. Mollan satt dock som en smäck i sadeln. På em. for vi till Blaiken och köpte hö. Vi blev bjudna på middag där =) Molly stannade kvar och sov över.

Tisdag- Albin, jag och Pontus for till Akkan och fikade. Albin bowlade =) På kvällen kom Molly hem igen.

Onsdag- Jag och barnen åkte skkridskor på isladan. Riktigt skoj fakktiskt. Isen var inte riktigt lika hal som förra gången.. Det blev palt till middag (barnens önskemål).

Torsdag- Akkan på dagen med barnen. Vi åt lunch där. Träffade familjen B. Satt och surrrade en stund. Riktigt trevligt, det var så länge sedan. M sa många bra saker, som var mycket tänkvärda! Bowling på kvällen med hela familjen. Pappa A vann.. (jag tror han fuskade..) Lite kaotiskt var det att bowla med tre barn, som var lite för trötta. Pontus satt och hejjade på oss!

Fredag- På förmiddagen åkte jag med Maria och Linda ut till minnesplatsen. Jag hade en stor klump i magen, men det gick bra att vara där. Fridfullt på nått sätt. Det var så fint med fotot och alla ljus. Jag saknar henne så!
Väl hemma igen for vi med barnen till Lycksele. Efter att ha uträttat det vi skulle så for vi hem till Bjuhrs. Roligt att träffa dem igen. deras lilla flicka har vuxit sig mycket större sen sist. Våran Pontus serändå ut som en jätte brevid henne. Vi fikade, åt middag, pratade, såg på foton och hade allmänt trevligt. Jag stickade klart min mössa =)

Lördag- Jag och Molly åkte slalom i backen för första gången!! Jag åkte sist för 13 år sedan, så jag måste medge att jag var lite skakis. Men det gick strålande bra!! Och det var så roligt. Mollan hade aldrig ens stått på slalomskidor förr, men det såg ut som hon aldrig gjort annat. hon svichade ner för backen i ett hujj! Hon ramlade två gånger på hela dagen. Helt otroligt! Enligt min pappa så var jag inte så lätt att lära.. (fast jag tror han överdriver ;o)..)

Söndag- Ridlektion för Henryk kl 11.00 i Stensele. Lakejen gick sååå bra. Stadigt i kanonfin form, hela tiden! Helt underbrat var det. Visst tappar han lite tempo när han har formen, men det är ok om man är 26 år! Sedan var vi på badet med Mejan, StAnnapanna och A. med familjer. (tack för att vi fick vara med) Barnen hoppade runt i vattnet och lekte som värsta fiskarna. Hem och äta middag och spela "hungriga elefanter". Nu sover alla 4 barnen gott, efter ett roligt sportlov!

Ja, nu är sista dagen på denna veckan, imorgon börjar en ny. Trots att det känns så tungt just nu, så fortsätter dagarna att gå. För endel är allt precis som vanligt, men för endel blir livet aldrig det samma igen.

Var rädda om varann där ute!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tyckte det var jättekul att träffa dig med, var alldeles för länge sedan :-D