tisdag 12 januari 2010

Det går ganska så bra för lilleman på dagis. han klarar sig små stunder utan mamma, men ibland blir det jobbigt. Det gör ont i mammahjärtat då jag hör honom vara så ledsen.. men jag vet att det går över.

Jag tror minsann att jag ska starta mössfabrik snart. Har tillverkat massor av mössor. Var och köpte garn till två nya idag =) Det är roligt att göra såna små handarbeten. Jag har ju tyvärr inte tålamod till stora tröjor, åsså är jag inte så duktig på att sticka heller för den delen.

Fick offert på kamin i tv-rummet idag. Höll banne mig på att svimma! Inte blir det någon kamin i vårt tv-rum vill jag då lova.. 26.000:- Nej nej det känns väldigt ovärt! Vi får gotta oss och värma oss i värmen från nya brännaren istället. Dom pengarna ska jag lägga på nått mycket roligare. Har ett litet projekt på gång.. Letar och letar, men finner icket än så länge ;-)

5 kommentarer:

Vera sa...

Filten i mormorsrutor som du virkat kan väl absolut räknas som ett större projekt tycker jag. Vad är det för garn du använder till mössorna?
// V

Arctis sa...

Jo filten var ganska så stor, men rutorna små.. Därför höll jag ut ;-) Garnet till mössorna är MILANO, 80% ull och 20% alpacka om jag inte minns fel. Finns att köpa på RA:s. (letade i VGB men det fanns ingenstanns..) Bilder på mössorna kommer!

sofie sa...

Jag måste få fråga, visst är din häst Lakej också från Umeå? Känner igen honom så grymt mycket. /sofie

Jennifer sa...

Hej, hittade din blogg av en slump och det var ju lite roligt för det är nämligen så att jag hade eran häst molly på foder ca 3 år innan hon såldes till er. Har funderat så på vad som blivit av med henne och hur hon har det nu för tiden.
Känns kul att se att hon verkar ha det bra!Hon är ju en fantastisk liten ponny som man inte kan låta bli att sakna lite ibland :-)

Mvh Jennifer

Arctis sa...

Sofie: Jo det stämmer väl. Lakej köpte jag av Johanna Brännström ifrån Umeå. Har haft honom i snart 4 år, han är riktigt gammal nu..27 år. Men är fortfarande pigg och fräsch. Roligt att du känner igen honom =)

Jennifer: Molly-hästen är helt underbar. Vi har en dotter som också heter Molly, så därför kallar vi ponnyn för Molly-hästen ;-) Hon verker ttrivas väldigt bra här. Vi köpte även henne för snart 4 år sedan.